perjantai 12. tammikuuta 2024

S Vaatteita käytetään melko vähän

Olen yrittänyt laskea myytyjen tekstiilien määrästä, kuinka monta kertaa vaatteita keskimäärin käytetään ennen kuin ne heitetään roskiin. Nyt joku minua osaavampi on sen laskenut, eikä tuos juuri poikkea minun laskemastani: vaatteita käytetään kuusi kertaa! Hemmetti soikoon! Kun otetaan huomioon, millainen ympäristöjalankäki on puuvillan tuotannolla, tarvitsemme ehdottomasti veron neitseelliselle kuidulle. 

[Näin oli lausuttu Osmo Soininvaaran blogissa 23.11.2023 julkaistussa merkinnässä Sidosryhmien edut mukaan osakeyhtiölakiin?.]

[Kuulostaa hieman oudolta. Ei ainakaan minulla olisi varaa käyttää jotain vaatetta tai vaatekappaletta vain kuutta kertaa.]

2 kommenttia:

  1. Ei ole minullakaan varaa eikä varsinkaan halua heittää pois vaatetta, jonka olen hankkinut sitä käyttääkseni kunnes se ei enää jostain syystä täytä funktiotaan.

    Vastapainona ovat sitten ne Instagram-sisällöntuottajattaret, jotka eivät voi pitää samaa vaatetta kuin yhden kerran.
    Sitten se on heitettävä pois, ettei kukaan muu voisi käyttää sitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän kuin Michael Jackson, joka heitti lastensa lelut pois heti kun olivat käyttäneet yhden kerran.

      Poista