tiistai 3. heinäkuuta 2018

S Todellisuudessa kyseessä on Piraattipuolueen henkilöpolitiikka

Purojärven kanssa käymäni keskustelujen sekä puolueessa aikaisemmin tapahtuneiden asioiden perusteella on kuitenkin ilmeistä, että todelliset syyt ovat aivan toiset ja ne liittyvät henkilöpolitiikkaan.

Tietyt puolueen ja jopa sen hallituksen jäsenet ovat herjanneet ja mustamaalanneet minua "oikeistopopulistiksi", "varttinatsiksi", "fasistiksi", "rasistiksi", "trolliksi" ja vaikka miksi. Haukkumista on tapahtunut kirjaimellisesti jo vuosia oikeastaan riippumatta siitä, mitä edes teen vai teenkö mitään. Mustamaalaamista on tehty niin julkisesti netissä kuin myös puolueen sisäisissä viestimissä ja puolueen tapahtumissa, kunhan en ole ollut niissä paikalla.

Tämä haukkuminen ja herjaaminen on ollut yksipuolista. Nämä hyökkäämiseen syyllistyneet hallituksen jäsenet ovat saaneet noottia puheenjohtajistolta, mutta heidän toimintansa on jatkunut tästä huolimatta. Myös minulle itselleni on kehotettu, että en reagoisi tällaisiin asioihin ainakaan haukkumalla puoluetovereitani, ja olen myös pitäytynyt tässä periaatteessa. Käytännössä olen siis joutunut olemaan hiljaa puheenjohtajiston pyynnöstä samaan aikaan, kun herjaajani ovat jatkaneet toimintaansa vapaasti.

Haukkuminen ei ole kohdistunut myöskään pelkästään minuun, vaan jopa koko piiriäni ja muita minua tukeneita on ryhdytty syyttämään. Oulun piirin on väitetty kannattavan rasismia ja oikeistopopulismia ja koko piirin erottamista on toivottu. Tämä siitä huolimatta, että haukkujat hädintuskin ovat edes tavanneet toisella puolella Suomea asuvia puoluekavereitaan. Ihmiset, jotka eivät tiedä mitään toisista ihmisistä, ovat päättäneet suorilta leimata heidät kansanmurhan ja rotusorron kannattajiksi. Tällaisissa tilanteissa olen joutunut astumaan esille puolustaakseni piirini jäsenistöä, mutta tällöinkin olen pyrkinyt parhaani mukaan välttämään puoluetovereihini kohdistuvaa haukkumista.

[wanha kunnon liberaali pitkätukkaiselta ituhipiltä näyttävä netsi Jiri Keronen blogissaan 12.4.2018 julkaisemassaan merkinnässä Piraattipuolueen ja omani tiet eroavat - valitettavasti]

[I PS. Kirjoittaja myös esittää merkinnässään, että puheenjohtaja Jonna Purojärvi ei ole koskaan kohdellut häntä epäasiallisesti.]

[II PS. En ollut tajunnutkaan, kuinka paljon kukkahattutätimoraalinvartijoita Piraattipuolueessa on. Olen jonkin verran järkyttynyt. En tiedä, mikä tulee olemaan oma puoluepoliittinen tulevaisuuteni esim. viiden tai kymmenen vuoden kuluttua, mutta mitä ilmeisemmin ainakaan Piraattipuolue ei-ei voi kyseeseen tulla ihan lähivuosina.]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti