tiistai 24. heinäkuuta 2018

S Miksi terveydenhuolto käsittelee yhtä psykoosia totaalisen eri tavalla kuin kaikkia muita?

Tapauksessasi on kyse nimenomaan hoitovirheestä. Jos minä alkaisin kokea olevani Suomen marsalkka Mannerheim ja vaatia ylennystä ja nimitystä puolustusvoimien ylipäälliköksi, minut diagnosoitaisiin psykoottiseksi ja hoito olisi sen mukaista.

Mutta jos alkaisin kuvitella olevani nainen, ei puhettakaan mistään antipsykoottisesta lääkityksestä ja psykoterapiasta, jolla minut yritetään saada ymmärtämään, että kun äsken koin olevani Marski, se johtui vain aivojeni häiriytyneestä elektrokemiallisesta tilasta, joka on nyt saatettu tasapainoon. Se ei ollut todellisuutta, vaikka se olisi kuinka sellaiselta tuntunut.

Ei, vaan minulle alettaisiin touhuta sukupuolenvaihdosta, jossa heppini ja pallini leikataan irti, koska minusta nyt vaan tuntuu siltä ja koska mä haluun! Seuraavaksi minua myrkytettäisiin estrogeenilla, kunnes parta lakkaa kasvamasta mutta tissit kasvavat sitäkin enemmän. Lääkäreiden olisi pakko tehdä tämä, koska minusta nyt vaan tuntuu siltä ja koska mä haluun!

Mutta tässä todellisuudessa jossa nyt elämme, minulle kyllä kelpaisi marsalkaksi ylennys ja puolustusvoimien komentajuus sekä erityisesti niistä lohkeava palkka ja eläke. Miksi ei siis voi saada niitä, vaikka minusta kuinka tuntuisi siltä, että olen Marski ja ennen kaikkea vaikka mä siis nii-ii-iin haluun!!

Miksi terveydenhuolto käsittelee yhtä psykoosia totaalisen eri tavalla kuin kaikkia muita, mutta täysin identtisiä psykooseja, joissa potilas kokee olevansa jotain aivan muuta kuin mitä todistettavasti on? 

[Näin oli lausunut 24.3.2018 nimimerkki "Qroquius Kad" Musta orkidea -blogin merkinnän Musta orkidea eli helvettiin ja takaisin lukijakommenteissa. Ao. blogin pitäjä, nimimerkki "Sametti", oli syntymälahjanaan saanut naisen ulkoiset sukupuoliset tuntomerkit. Myöhemmin hän koki asian vuoksi kehodysforiaa eli oli kokenut olevansa vääränsukupuolisessa kehossa. Hän meni sitten nk. sukupuolenkorjaushoitoihin, joihin kuului leikkauksiakin. Ja nyt on sitten lopulta todennut olevansa oikeasti vain lesbo. Koko tämän bloginsa olemassaolon ajan hän on kuitenkin tuonut siinä esiin konservatiivisia ajatuksia transsukupuolisuuteen ja sukupuolisuusvähemmistöliikkeeseen liittyen.]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti