torstai 28. syyskuuta 2017

M,L Palaan Twitteriin, vitu

Twitter-mikroblogipalvelussa on ollut 140 merkin kokorajoitus viesteille. Sen vuoksi minäkin lähdin sieltä kesällä pois käytettyäni sitä vain kovin lyhyen aikaa. En tosiaankaan ollut ehtinyt olla siellä montaa viikkoa.

Eilen olin saanut kuitenkin "tietää", että Twitter on kaksinkertaistanut kokorajoituksen 280:een merkkiin. Tämä ilahdutti minua vielä enemmän kuin maailman luominen. Tosin minulta oli jäänyt epähuomiossa lukematta näköjään ao. uutisartikkelista se pätkä, jossa mainittiin, että asia koskee aluksi vain valittuja käyttäjiä. Ja näyttää siltä, että itse kuulun myös näihin. Näin siis on, mikäli olen osannut laskea Twitter-viesteihini kirjoittamieni merkkien määrän oikein.

Liityin siis takaisin saman tien. Jouduin valitettavasti luomaan tilini uudestaan, koska poislähdöstäni oli kulunut määrätty harkinta-aika 30 päivää, mutta onneksi löysin kiintolevyltäni palvelua varten luomani taustalakanan, joka on kenties hämmentävän näköinen mutta jonka luomiseen oli mennyt minulla pitkä aika.

...Kyllä on soutamista ja huopaamista tämä elämä.

Mutta toivottavasti myös asiasta toistaiseksi osattomiksi jääneet Twitterin käyttäjät saavat kyseisen ominaisuuden käyttöönsä hyvin pian, sanotaanko vaikka noin 45 päivän sisällä. Minulla ei ole asiasta sisäpiirin tietoa.

Anteeksi häiriö lukijoilleni kuitenkin. Tosin alkanut linkitysmerkintöjen siirtyminen täältä Twitteriin ei paljoa nyt haitanne, koska jo viikkojen ajan olin ollut varsin laiska siinä suhteessa. Kun olin lopettanut niiden julkaisemisen täällä täsmällisesti klo 10.45:n ja 15.00:n välisenä aikana, niin rutiinini meni täysin puihin. Keskityin ainoastaan siteerausmerkintöjen tekemiseen enkä siihenkään kovin täysipainoisesti.

Twitter-seinäni löytyy jatkossa osoitteesta https://twitter.com/tomkedooni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti