Jos haluaa varmistaa yksityisyytensä, ei kannata tykätä tv-sarjoista,
elokuvista, vaatemerkeistä eikä kosmetiikkatuotteista, koska niiden
perusteella henkilöstä voidaan tehdä ainakin jotain tilastollisia
päätelmiä. Kuinka oikeita ne ovat, sitä eivät edes tutkijat tiedä.
Cambridgen tuloksia ja psykometriaa on kritisoitu monin tavoin.
[tietokonenörtti Petteri Järvinen blogissaan 31.1.2019 julkaisemassaan merkinnässä Somekalypse tulee, paetkoon ken voi]
[PS. Kirjoittajan mainitsemassa 'tykkäämisessä' on siis kyse sosiaalisen median yhteisöpalveluissa, kuten Facebook, Diaspora, Gab, MeWe ja Twitter, käytössä olevasta ominaisuudesta, jossa jonkun jakamasta sisällöstä "tykkäämällä" saa laajennettua ao. julkaisun näkyvyyttä jollakin lailla ao. palvelun sisällä. Ja samalla julkaisija voi saada hyvän mielen.]
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti