lauantai 2. maaliskuuta 2024

S Vaatebrändi H&M:n kädet ovat Esaun kädet, mutta ääni on Jaakobin ääni

H&M:n pinta on kiiltävä, mutta silti alta löytyy ihan se vanha tuttu pikamuodin bisnesmalli. Sitä ei saa kestäväksi millään pesulla – edes hienovaraisella sellaisella.

H&M pääseekin kuin koira veräjästä: sen ei tarvitse kuin poistaa räikeimmät epäkohdat ja muuten yritys voi jatkaa bisnestä entiseen tapaansa.

[Näin oli lausuttu Eettisen kaupan puolesta ry:n sivuilla 18.12.2023 julkaistussa artikkelissa Miksi vastuullinen kuluttaja ostaa H&M:ltä?.]

2 kommenttia:

  1. Itselläni ei ole oikein minkäänlaista kosketusta vaatemuodinmukaisuuteen, joten joudun vain arvailemaan että kenties muodin uusimpien tuulahdusten aallonharjoilla ratsastavat eivät erityisemmin välitä mistään muusta kuin tuotemerkistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin. Onneksi olen tulollisesti sen verran köyhä, ettei minun tarvitse miettiä muotia. Pukeudun sen sijaan groteskisti, kuten Albert Einstein.

      Poista