torstai 16. maaliskuuta 2023

S Islamilainen naisten ja tyttöjen huivipakko, jota länsimaiset feministit eivät vstusta

Ujuni Ahmed moittii kirjassa feministejä siitä, että emme ole taistelleet musliminaisten rinnalla huivipakkoa vastaan. Hän itse käyttää huivia, jos huvittaa, mutta vastustaa sen pakollisuutta.

Pyysin anteeksi, etten ole tehnyt mitään, vaikka minusta huiviin pakottaminen ei ole oikein.

Samalla tunnustin, etten kyllä vieläkään tiedä, miten voisin vastustaa huivipakkoa ilman, että siitä syntyy hirveä härdelli ja kohkaaminen, enkä tietäisi, kenen joukoissa lopulta seison. 

Kun alkaa puhua maahanmuuttajista, haukutaan usein sekä suvakiksi että rasistiksi ja lopulta pisteet satavat aina persujen laariin.

[Näin oli lausuttu Helsingin sanomat -lehdessä 16.4.2023 julkaistussa Anna-Stina Nykäsen kirjoittamassa kolumnissa Tämä on liian vaikea aihe.]

[Maahanmuuttajien jako kahtia "tavallisiin" ja "varsinaisiin" maahanmuuttajiin ei ole pelkästään vitsi. Valtamediassa ja kulttuurieliitin piirissä on käsittääkseni tehty tällainen jako. Hollantilaista kristinuskotaustaista valkoista maahanmuuttajaa ei kohdella juurikaan maahanmuuttajana näissä piireissä. Tämä johtuu siitä, että sellaisessa maahanmuuttajassa ei ole sellaisia piirteitä, joita pitäisi erityisesti suvaita: alkuasukkaita tummempi iho, vaikeuksia tai haluttomuutta kotoutua, ylimielinen asenne alkuasukkaita kohtaan, halu miekalla valloittaa maailma omalle ideologialle, ajatus että länsimaiset naiset ovat kaikki huoria, joita voi kohdella miten tahansa. Nämä ihmiset eivät edes pidä Elisabeth Naucléria Suomen ensimmäisenä ulkomaalaisperäisenä kansanedustajana.]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti