Valtioiden antropologisen tutkimuksen tärkein anti itselleni on ollut se, että se on laajentanut ymmärrystäni valtioiden monimuotoisuudesta ja niiden erilaisista paikallisista historioista ja asemista globaalissa maailmassa.
Antropologiassa valtioita tutkitaan sellaisina kuin ne ihmisille ilmenevät, ilman länsimaisia taustaoletuksia siitä, millaisia valtioiden tulisi olla.
Valtion etnografisessa tutkimuksessa pääpaino on ihmisten omissa käsityksissä ja kokemuksissa valtiosta sekä siinä, miten ihmiset toimivat vuorovaikutuksessa valtion kanssa, sen sisällä ja marginaaleissa.
[Näin oli lausuttu Eija Rannan kirjoittamassa Antroblogi-sivustolla 22.9.2021 julkaistussa artikkelissa Valtioita ymmärtää parhaiten länsimaiset taustaoletukset purkamalla.]
Valtioiden antropologisen tutkimuksen tärkein anti itselleni on ollut se, että se on laajentanut ymmärrystäni valtioiden monimuotoisuudesta ja niiden erilaisista paikallisista historioista ja asemista globaalissa maailmassa.
Antropologiassa valtioita tutkitaan sellaisina kuin ne ihmisille ilmenevät, ilman länsimaisia taustaoletuksia siitä, millaisia valtioiden tulisi olla.
Valtion etnografisessa tutkimuksessa
pääpaino on ihmisten omissa käsityksissä ja kokemuksissa valtiosta sekä
siinä, miten ihmiset toimivat vuorovaikutuksessa valtion kanssa, sen
sisällä ja marginaaleissa.
Valtioiden antropologisen tutkimuksen tärkein anti itselleni on ollut se, että se on laajentanut ymmärrystäni valtioiden monimuotoisuudesta ja niiden erilaisista paikallisista historioista ja asemista globaalissa maailmassa.
Antropologiassa valtioita tutkitaan sellaisina kuin ne ihmisille ilmenevät, ilman länsimaisia taustaoletuksia siitä, millaisia valtioiden tulisi olla.
Valtion etnografisessa tutkimuksessa
pääpaino on ihmisten omissa käsityksissä ja kokemuksissa valtiosta sekä
siinä, miten ihmiset toimivat vuorovaikutuksessa valtion kanssa, sen
sisällä ja marginaaleissa.
Valtioiden antropologisen tutkimuksen tärkein anti itselleni on ollut se, että se on laajentanut ymmärrystäni valtioiden monimuotoisuudesta ja niiden erilaisista paikallisista historioista ja asemista globaalissa maailmassa.
Antropologiassa valtioita tutkitaan sellaisina kuin ne ihmisille ilmenevät, ilman länsimaisia taustaoletuksia siitä, millaisia valtioiden tulisi olla.
Valtion etnografisessa tutkimuksessa
pääpaino on ihmisten omissa käsityksissä ja kokemuksissa valtiosta sekä
siinä, miten ihmiset toimivat vuorovaikutuksessa valtion kanssa, sen
sisällä ja marginaaleissa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti