Hollywoodin netflixaatio antaa pelimerkit Euroopalle, Aasialle, Etelä-Amerikalle ja jopa Afrikalle, jonka edustus on vielä olematon. Kiina on talousmonsteri, mutta se ei ole samaa sarjaa kulttuurissa. Syynä tähän on lähinnä poliittisesti johdettu kultuuripolitiikka.
Jos Kiinan puoluejohto ja sen alaisina toimivat virastot ja valvojat vähän hellittäisivät, Kiina voisi ottaa elokuvateollisuuden haltuunsa. Hollywood tekee nyt jo elokuvia Kiinan ja Aasian markkinat mielessä. Kiinalaiset investoivat läntiseen elokuvaan. Mutta se on toinen aihe kokonaan.
Mutta tässä voi olla muutoksen avain jos selviää, mitä me haluame kiinalaisilta ja kiinalaiset meiltä.
[Näin oli lausuttu Muropaketti-sivustolla 19.5.2021 julkaistussa Kari Salmisen kirjoittamassa artikkelissa Hollywoodin maailmankirjat ovat nyt pahasti sekaisin, eikä elokuva-alan kriisi johdu vain Netflixistä.]
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti