perjantai 4. syyskuuta 2020

S Tämä hiljainen signaali

Tämä hiljainen signaali elää yhä ja se pitää yllättävän monen hiljaisena. Moni älylliseen keskusteluun kykenevä on oppinut paksunahkaiseksi, mutta moni muu on yksinkertaisesti hiljentynyt. Paksunahkaisuutta ei voi edellyttää kaikilta. Netin viha yllättävän pienistäkin vääristä mielipiteistä voi olla tähtieteellinen. Jos jotain olen oppinut viime vuosina, se on tuon vihan mittakaava. Olen oppinut sen itse, olen oppinut sen tutustuessani MV-lehden silmittömiin maalituskampanjoihin, olen oppinut sen laitaoikeiston silmittömästä vihanpidosta, olen oppinut sen laitavasemmiston silmittömästä vihanpidosta ja olen oppinut sen laita-ai-tästäkin-aiheesta-voi-räyhätä-jengin vihanpidosta.

[Kyuu Eturautti blogissaan 6.5.2020 julkaisemassaan merkinnässä Jussi Karin sananvapaus: kolmas kulma]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti