Tänä päivänä bisnes jos toinenkin lätkäisee sateenkaaria logoonsa
mukaan. Se on liiketaloudellisesti järkevää, saa halpaa mainosta. Minä
en henkilökohtaisesti anna paljoa arvoa mainoskampanjoille. Minua
kiinnostaa miten firma toimii tosielämässä ja mainostemppu voi olla
halpa temppu. Lisäksi minua hieman pelottaa ajatus, että erilaisten
seksuaali- ja sukupuoli-identiteettien kirjo on pelkkää bisnestä
joillekin. Seksuaalinen itsemääräämisoikeus ei ole markkinointitempaus.
Fiksusti toimivat firmat toki ymmärtävät tämän ja myös toimivat kuten
markkinoivat. Festivaalien paisuessa ja kaupallisuuden lisääntymisessä
priden ympärillä kehitys firmakeskeisyyteen on luonnollinen askel. Olen
aivan liian paatunut epäkaupallisen kulttuurin ystävä että tätä
purematta nielisin, mutta ymmärrän miksi näin on käynyt. Olkoon näin,
mutta minulle on turha yrittää myydä teeman mukaista krääsää. Minulla
aate on sydämessä eikä sitä materialla ruokita.
[Kyuu Eturautti blogissaan 25.6.2019 julkaisemassaan merkinnässä Pride on kaikille jotka haluavat]
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti