keskiviikko 13. heinäkuuta 2016

Transseksuaali sanoo, että sukupuoli ja heteronormatiivisuus ovat totta {S}

Vaikka minä olen transsukupuolinen ja biseksuaali (käytännössä lesbo), niin se ei poista maailmasta sukupuolen ja heteronormatiivisuuden merkitystä. Minusta sellainen ajatusmaailma, että olisi muka loogista, että kaikki ei-cissukupuoliset kannattaisivat genderideologiaa ja ei-heterot homoagendaa, on kertakaikkiaan outo. Se, että sukupuolia on kaksi ja että heteronormatiivisuus on ihmisen normaalitila, ovat vasta tosiasioiden toteamisia eli alkuasetelmia. Ne eivät ole itsessään kannanottoja mihinkään eli ne eivät ole johtopäätöksiä. Minä en ole toistaiseksi ottanut juurikaan kantaa johtopäätöksiin. Aion tulevassa esittää enemmän johtopäätöksiä.

Vakuutan, että olen kaikkien transsukupuolisten puolella ja minä ajan heidän etuaan. Mutta minä en hyväksy tosiasioiden kieltämistä. Se ei hyödytä ketään, ei transsukupuolisiakaan, kuten olen aiemmin perustellut. Puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä ja pyritään ymmärtämään asioista kaikki puolet, myös ne ei-kivat. Tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikomuksilla. Pidetään se mielessä aina.

[Musta orkidea -blogin pitäjä 8.6.2016 bloginsa merkinnässä Yhteiskunnallisen keskustelun polarisoituminen]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti