keskiviikko 29. syyskuuta 2021

S Minä olen aika zombi, kun ei jää aikaa palautumiselle sotaharjoituksen jälkeen

Kun ympäripyöreitä päiviä sisältänyt sotaharjoitus päättyy esimerkiksi torstaina, niin perjantaina menette sitten normaalisti töihin? 

– Kyllä. Tämä on se ongelma. Kun sitä vapaata ei kerry, niin porukka ei palaudu, ja meidän kyselyjen perusteella palautumiseen tarvittaisiin yhdestä kahteen päivää. Tämä on esimerkiksi perheellisille hemmetinmoinen ongelma, Viita sanoo.

– Olin aikoinaan vuodessa yli 100 vuorokautta maastossa ja tiedän millaista se on. Sä olet aika zombie sen jälkeen, Viita lisää heti perään.

[Näin oli lausuttu Iltalehdessä 4.9.2021 julkaistussa Mika Koskisen kirjoittamassa uutisartikkelissa Sotilaat vaativat tolkkua sotaharjoituksista palautumiseen, päivät jopa 20-tuntisia – ”Sä olet aika zombie sen jälkeen”.]

[Mutta miten Upseeriliiton puheenjohtaja Ville Viita tietää, että juuri minä olen aika zombi, kun en ehdi palautua sotaharjoituksen jälkeen?]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti