torstai 29. huhtikuuta 2021

S "Miesten tulisi väistää naisia"

Oksasen mukaan kaikki miehet voivat luoda turvallisemman tilan naisille ja vähemmistöille yksinkertaisesti väistämällä heitä.

Siis väistämällä?

Toimittaja kysyi vielä toiselta haastateltavalta, mitä tämä ajattelee siitä, että mies joutuisi väistämään kadulla kävelevää naista, jotta tämän ei tarvitsisi pelätä.

“Eihän se hirveen haitallista ole”, Miessakkien Joonas Kekkonen komppasi vieressä ja vei pian keskustelun toisaalle. Mitäpä muutakaan hän olisi voinut sanoa, ettei olisi tulkittu väkivallaksi tai ties miksi?

Siis olemmeko todella siinä pisteessä, että miesten pitäisi alkaa väistää naisia kaduilla ja somessa? Mitä ihmeen tasa-arvoa sellainen on?

Ja mitä ihmeen pyhyysolentoja naisista ollaan rakentamassa? Kuningatar tulee, väistäkää!

En minä ainakaan halua, että mies siirtyy kadun toiselle puolella, kun kävelen vastaan. Enkä halua, että mies ei uskalla väittää minulle vastaan somessa, vaan joutuu väistämään, koska olen nainen.

Ihan älytöntä ylipäätään edes joutua kirjoittamaan tällaisista asioista vuonna 2021.

[Näin oli lausuttu Sanna Ukkolan kirjoittamassa 1.4.2021 Iltalahdessä julkaistussa kolumnissa Pikkupojan tuskaiset sanat: ”Äiti, minä en ole raiskaaja. Miksi minun pitää pyytää anteeksi?”.]

[PS. Vaikka kirjoitus on julkaistu aprillipäivänä, niin naisen kirjoitushistorian perusteella voisin väittää, ettei tämä ole aprillipila.]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti