perjantai 30. heinäkuuta 2021

S Kunniaa, kun ei ole korkeaa kulttuuria

Afgääni Ali Musa Rahimi tuomittiin kahdeksaksi vuodeksi vankilaan hänen yritettyään murhata ex-vaimonsa Kuopiossa. Itse asiasta kuultuna Ali totesi seuraavaa: ”– Tämä on pahinta, mitä minun kulttuurissa voi tapahtua. Vaikka minä olen tässä maassa, niin te ette voi viedä minun uskontoani, ette minun kulttuuria. Tiedän, että minun tulee tämän maan lakeja noudattaa, mutta ette voi viedä minulta näitä, mies sanoi poliisikuulusteluissa.”

Tähän on todettava, että emme todellakaan halua viedä Ali-paralta hänen kulttuuriaan emmekä hänen uskontoaan. Päinvastoin, haluamme että hän vie ne mukanaan takaisin Afganistaniin.

Eikö muuten olekin erikoista, että kulttuurinsa ja uskontonsa kunniaa ovat innokkaimpia puolustamaan juuri ne, joiden kulttuurissa ja uskonnossa ei ole mitään puolustamisen arvoista? 

[Näin oli lausuttu Jaskan pauhantaa -blogissa 1.6.2021 julkaistussa merkinnässä Uutiskatsaus 22/2021]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti