tiistai 25. toukokuuta 2021

S Tappouhkaukset, osa 1

Mutta muistan silti ensimmäisen saamani kunnollisen kirjallisen tappouhkauksen. Joka toimitettiin ilman postimerkkiä suoraan postilaatikkooni. Toisin sanoen joku kävi sen tuomassa minulle henkilökohtaisesti tavalla joka aika vahvasti alleviivaa ”tiedän missä asut ja tiedän myös miten luoksesi tullaan”. Tätä ei tarvitse edes eksplisiittisesti kirjoittaa, se viesti tulee perille pelkästään välittämisen metodilla. Muistan miten tämä ja muut vastaavat johtivat minut syvään epäluottamukseen jossa en uskaltanut käydä ulkona, elämäni kaventui, jouduin varustautumaan väkivaltaa vastaan. Minuun ei edes voinut koskettaa. Edes tuntemani ihmiset. Ironisinta on, että kannan osaa jäljistä vieläkin, noin 20 vuotta myöhemmin. Olin nuorempana iloinen ja resilientti. Minut tunnettiin naurupoikana, siitä huolimatta että elinpiirini ja elintasoni ei ollut ulkoisesti tarkastellen kummoinen. Tämänlaiset asiat kantavat kauan ja olen nykyäänkin kristittyjen jäljiltä vielä tilassa jossa en luota kehenkään, joudun uusien henkilöiden kohdalla tarkistamaan heidän taustansa somekäytökestään jotta edes harkitsen normaalia keskustelua ja tutustumista. Jne.

Onneksi aloitin miekkailun, koska sen avulla olen miltei normaali. Kykenen normaaliin elämään, minulla on parisuhde ja tärkeimmät jäljet ovat laimentuneet siihen että haluan tappaa itseni vain ehkä kerran kuussa. Joskus minulla menee jopa niin hyvin että saan erilaisissa depressiomittauksissa vain lievän masennuksen kriteereitä. (Joskus.) Elämä ei pelota koska minulla on miltei aina vähintään ketjupanssari, uhkaavammissa tilanteissa, kuten kirkollisissa konteksteissa, brigandiini. Olen enää vain äreä ja negatiivinen. En suisidaalinen ja paranoidi.

[eräs hyvä nettituttuni yhdessä blogeistaan 21.5.2021 julkaisemassaan merkinnässä Ei pidä uhata vierailevaa luennoitsijaa hiilihangolla]

[Melko järkyttävää on ollut lukea tuttuni teksteistä siitä, miten monet ilmeisestikin itsensä normaaleiksi ja vanhurskaiksi kokevat ovat voineet harrastaa tappouhkauksien tekemistä.]

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti